Sztuczna inteligencja pod nazwą Copilot działa w naszym rodzimym języku w wyszukiwarce Bing oraz w samodzielnej usłudze czata. Z kolei w programach biurowych Microsoft, do tej pory komunikował się w języku angielskim. Teraz to się zmieniło i lokalni użytkownicy mogą już pracować w Wordzie czy Excelu we współpracy z Copilotem.
Copilot Pro w Polsce to początek. Czas na Copilot po polsku w M365
Uruchomienie Copilota w usłudze Microsoft 365 to pokłosie po starcie płatnej usługi Copilot Pro, która została uruchomiona w Polsce na początku marca br. W ramach pakietu biurowego, w którego skład wchodzą takie programy jak Word, Excel, PowerPoint, Teams czy Outlook, użytkownicy mogą liczyć na pomoc sztucznej inteligencji. Nowa opcja jest dostępna dla wąskiego grona polskich odbiorców.
Jak informuje firma Microsoft, na ten moment Copilot w usłudze 365 jest dostępny dla wybranych firm oraz ich pracowników. Sprawdź czy to właśnie Twoja firma jest w fazie testów. Lista firm nie jest zamknięta, trwają rozmowy z kolejnymi partnerami i być może wkrótce więcej osób będzie mogło przetestować nowe rozwiązanie.
Co potrafi Copilot w Microsoft 365?
Sztuczna inteligencja we współpracy z pakietem biurowym Microsoft 365 może wspomóc użytkownikowi w wielu aspektach. Zaczynając od automatycznych odpowiedzi czy streszczenie maili w Outlook, przez podsumowanie i pisanie dłuższych treści w Wordzie, kończąc na wspieraniu przy tworzeniu wykresów czy skomplikowanych formuł w Excelu. Nie zapominając również o kreatywnej pracy w PowerPoint, gdzie SI wesprze nas w przygotowaniu prezentacji, np. na podstawie treści w mailu czy Wordzie. Najważniejszą funkcjonalnością może okazać się asystent spotkań na Teams, gdzie Copilot będzie podsumowywał, prowadził transkrypcję spotkania czy pisał o kolejnych krokach pracy zespołowej.
Z poziomu programów można także promptować z Copilotem i uzyskiwać informacje, które nie są dostępne w edytowanym przez nas pliku.
Copilot w M365 to odpowiedź na zapotrzebowanie SI w miejscu pracy
Według najnowszego raportu Microsoft Work Trend Index, wynika jednoznacznie, że sztuczna inteligencja zmienia nie tylko sposób wykonywania pracy, ale także rynek pracy właśnie. Z badania wynika, iż 61 proc. pracowników w Polsce używa generatywnej sztucznej inteligencji w swojej codziennej pracy. Z kolei blisko 70 proc. liderów uważa, że ich firma powinna wdrożyć sztuczną inteligencję, aby pozostać konkurencyjną. Więcej o raporcie tutaj.
Nic więc dziwnego, że rozwój nad Copilotem w ostatnich miesiącach przyśpieszył, a samo rozwiązanie stanie się motorem napędowym w popularnych programach biurowych.